Keresés
Főmenü
Tanulmányok
Legnépszerűbbek
Legfrissebbek
Komplementer medicina
Aszpirin - a csodaszer
- 2009.08.31 - 20:36
Azok az egészséges emberek, akik megelőzés céljából szednek naponta aszpirint, többet ártanak maguknak, mint amit az aszpirin hatásából profitálhatnak.
Egy brit tanulmány szerint az aszpirin tartós szedése közel kétszeresére növeli a súlyos belső vérzések kialakulásának esélyét, miközben a szívroham és agyvérzés előfordulását számottevően nem csökkenti.
Emberek milliói szedik az aszpirint infarktus és/vagy stroke után. Sokan úgy gondolják, hogy a középkorú nőknek és férfiaknak automatikusan kellene aszpirint szedniük. A Lancetben megjelent korábbi tanulmány szerint az aszpirin 12%-kal csökkenti a szívinfarktus és stroke kialakulásának esélyét, azonban 30%-kal megnöveli a belső vérzések előfordulásának valószínűségét.
A legutóbbi, Edinburgh Egyetemen végzett kutatásban 3 350 középkorú nőt és férfit vizsgáltak, egy részük alacsony dózisú aszpirint, másik részük placebo-t kapott. A kutatásba olyan embereket vontak be, akik korábban nem szenvedtek el infarktust és nem volt szívpanaszuk. 8 év alatt összesen 357 szív és érrendszeri esemény következett be, köztük infarktus és stroke. A kardiovaszkuláris (szív és érrendszeri) események bekövetkeztében nem volt szignifikáns különbség a két csoport között, azonban az agy és gyomorvérzés tekintetében az előfordulás az aszpirint szedő csoportban sokkal magasabb volt.
Összesen 34 aszpirint szedő emberben (a csoport 2%-ában) alakult ki súlyos vérzés, ami kórházi kezelést igényelt. Gyomorfekély 14 aszpirin szedőben alakult ki. A tanulmány tehát megerősített azt, hogy egészséges emberekben a tartós, kis dózisú aszpirin fogyasztás nem jár semmilyen előnnyel, azonban súlyos mellékhatásokat hordoz magában.
A skót tanulmány az Európai Kardiológus Társaság konferenciáján (Barcelona) került bemutatásra a tegnapi napon, melyen 30 000 szívspecialista vett részt.
Gerry Fowkes professzor, a kutatás vezetője 6 másik tanulmányt is említett, melyek szintén megerősítik a kutatás eredményét. Fowkes professzor összefoglalójában azt mondta, hogy az aszpirin csekély mértékben csökkenti csak a szív és érrendszeri betegségek előfordulását, ezzel szemben jelentősen megnöveli a vérzések kialakulásának esélyét, ami súlyos lehet és akár halálhoz is vezethet. A kutatás eredménye egyértelműen jelzi, hogy az aszpirint egészséges embereknek nem szabad tartósan szedniük.

Azoknál a betegnél azonban, akik újabb infarktus megelőzése céljából szedték az aszpirint, 20%-kal csökkent a súlyos keringési események valószínűsége, és emellett eltörpült a vérzések alacsony rizikója.
Aszpirint tartalmaz a Polypill is, amiről korábban már írtam:
http://zolditalok.drtihanyi.hu/an-apple-a-day-keeps-the-doctor-away-new76/
Emberek milliói szedik az aszpirint infarktus és/vagy stroke után. Sokan úgy gondolják, hogy a középkorú nőknek és férfiaknak automatikusan kellene aszpirint szedniük. A Lancetben megjelent korábbi tanulmány szerint az aszpirin 12%-kal csökkenti a szívinfarktus és stroke kialakulásának esélyét, azonban 30%-kal megnöveli a belső vérzések előfordulásának valószínűségét.
A legutóbbi, Edinburgh Egyetemen végzett kutatásban 3 350 középkorú nőt és férfit vizsgáltak, egy részük alacsony dózisú aszpirint, másik részük placebo-t kapott. A kutatásba olyan embereket vontak be, akik korábban nem szenvedtek el infarktust és nem volt szívpanaszuk. 8 év alatt összesen 357 szív és érrendszeri esemény következett be, köztük infarktus és stroke. A kardiovaszkuláris (szív és érrendszeri) események bekövetkeztében nem volt szignifikáns különbség a két csoport között, azonban az agy és gyomorvérzés tekintetében az előfordulás az aszpirint szedő csoportban sokkal magasabb volt.
Összesen 34 aszpirint szedő emberben (a csoport 2%-ában) alakult ki súlyos vérzés, ami kórházi kezelést igényelt. Gyomorfekély 14 aszpirin szedőben alakult ki. A tanulmány tehát megerősített azt, hogy egészséges emberekben a tartós, kis dózisú aszpirin fogyasztás nem jár semmilyen előnnyel, azonban súlyos mellékhatásokat hordoz magában.
A skót tanulmány az Európai Kardiológus Társaság konferenciáján (Barcelona) került bemutatásra a tegnapi napon, melyen 30 000 szívspecialista vett részt.
Gerry Fowkes professzor, a kutatás vezetője 6 másik tanulmányt is említett, melyek szintén megerősítik a kutatás eredményét. Fowkes professzor összefoglalójában azt mondta, hogy az aszpirin csekély mértékben csökkenti csak a szív és érrendszeri betegségek előfordulását, ezzel szemben jelentősen megnöveli a vérzések kialakulásának esélyét, ami súlyos lehet és akár halálhoz is vezethet. A kutatás eredménye egyértelműen jelzi, hogy az aszpirint egészséges embereknek nem szabad tartósan szedniük.

Azoknál a betegnél azonban, akik újabb infarktus megelőzése céljából szedték az aszpirint, 20%-kal csökkent a súlyos keringési események valószínűsége, és emellett eltörpült a vérzések alacsony rizikója.
Aszpirint tartalmaz a Polypill is, amiről korábban már írtam:
http://zolditalok.drtihanyi.hu/an-apple-a-day-keeps-the-doctor-away-new76/
Copyright dr. Tihanyi László © 2010 Minden jog fenntartva!
dr. Tihanyi László - Innerlight - dr. Tihanyi László webáruháza
Powered by Lightning Webdev
dr. Tihanyi László - Innerlight - dr. Tihanyi László webáruháza
Powered by Lightning Webdev
Hírlevél
Iratkozzon fel értékes információkat tartalmazó, ingyenes hírlevelemre!
Cimkék
Kommentek
Archívum
akadémiai orvoslás komplementer medicina papaya emésztés alkoholizmus elhízás zsírégetés rák daganat köszvény szív és érrendszer infarktus koleszterin vércukor vírus influenza cukorbetegség diabetes immunrendszer előtej kolosztrum látás lutein glikémiás index sertés influenza polifenol flavonoid komplex áfonya reflux húgyúti fertőzés tőzegáfonya
Különösen ajánlom a következő cikkeimet
- 2010 Február (2)
- 2010 Január (4)
- 2009 December (4)
- 2009 November (8)
- 2009 Október (4)
- 2009 Szeptember (8)
- 2009 Augusztus (4)
- 2009 Július (3)
- 2009 Június (4)
- 2009 Május (43)






