Keresés
Főmenü
Tanulmányok
Legnépszerűbbek
Legfrissebbek
A vitamin tanulmányok bukása
- 2009.05.19 - 21:41
A The Journal of American Medical Association című lapban publikált tanulmányok arra a megállapításra jutottak, hogy a nagy mennyiségű vitaminszedésnek nincs tumor ellenes vagy daganat megelőző szerepe.
Két nagy amerikai vizsgálat összesen 40 000 főt vont be a tanulmányokba, melyek során nagy mennyiségű C és E-vitamint, szelént, illetve placebót adtak a vizsgálatban résztvevőknek. 5, illetve 8 év elteltével nem lehetett statisztikailag szignifikáns eltérést kimutatni a vizsgált csoportok között a prosztatarák és egyéb malignus (rosszindulatú) tumorok előfordulási gyakoriságát illetően.
Ha mégis van rákellenes hatása a vitaminoknak, akkor valószínű, hogy az csak természetes forrásból felvéve jelentkezik.

A lényeg tehát: a természetes forrás
Sok szakember van azon a véleményen, hogy a vitaminok és nyomelemek megfelelő beviteli módja még mindig a helyesen megválasztott, sokféle zöldséget tartalmazó változatos diéta, és hogy a vitaminokat és nyomelemeket általában nem érdemes gyógyszerként fogyasztani (kivéve olyan állapotokat, amikor a beteg nagyon legyengült, illetve a vitaminok megfelelő bevitelét másképp nem lehet megoldani).
A szervezetben lejátszódó élettani folyamatok ugyanis nagyon precízen szabályozódnak, és a résztvevő molekulák megfelelő koncentrációját igénylik. Egy jótékony hatású anyag túlzott mértékű bevitele éppúgy felboríthatja az érzékeny egyensúlyt, mint valamilyen károsító tényező.
Az imént említett élettani folyamatokat fermentációnak szokták nevezni. A folyamat arról szól, hogy egy élő sejtben, élete során igen sokféle anyag szintetizálódik és bomlik le, de ezek nem spontán módon történnek, hanem enzimek segítségével.
A felépülés (anabolizmus) és a lebontás (katabolizmus) során számtalan köztes termék keletkezik, melyek egy része lehet a mi számunkra káros (mérgező), lehet közömbös és lehet nagyon hasznos (pl. ilyen az aromás aminosavak szintézisének egyik igen fontos közti terméke a Sikiminsav, ami kifejezetten gátolja az influenza vírusának a szaporodását és még számos baktériummal szemben is nagyon hatékony).
Ezért van az, hogy a fermentáció során keletkezett termékek (pl. joghurt-lactobacillus, kefir-gombák, bor, sör, sajtok, kombucha gomba tenyészetek) általában nagyon egészségesek, ha mértékkel fogyasztják őket (a sajt is lehet ártalmas, mert igen magas a koleszterin tartalma, de kis mennyiségben kiváló teljesértékű táplálékunk!). Ugyan ilyen fermentációs táplálékunk a méz is.
Ez magyarázza azt a tényt, hogy pl. a vörösborban sokkal több a polifenol, a resveratrol, a galluszsav, az antocianidok, mint pl. a vörös szőlőben. Hiszen a bor nem egyszerű alkoholos ital, hanem fermentációs termék: élesztőgombák összehangolt produktuma a szőlőléből. De ugyan ez igaz a sörre is. A B vitaminok sokkal jobban hozzáférhetők a szervezete számára, mint ha csak őrölt malátát fogyasztanánk.
A Zöld Medicina arról szól, hogy olyan új típusú táplálék kiegészítőket kutatunk fel, amik azon felül, hogy természetes alapúak, még valamiféle biofermentációs eljáráson is átestek (pl. lucerna juice, aloe vera gél, stb.), ami által a bennük lévő vitaminok és ásványi anyagok, valamint a számunkra nagyon fontos köztes termékek sokkal jobban hasznosulnak, mintha egy bonyolult biokémiai reakció végtermékét (pl. A vitamint) csak úgy, önmagában elfogyasztanánk.

Ezért a tanulmány eredménye számunkra nem volt meglepő (voltak már előfutárai is, pl. NORVIT study, amik ugyan ezt az eredményt mutatták). Bizony az, hogy összerakunk 10-15 vitamint, meg néhány nyomelemet az egészség érdekében, már elavult szemléletet takar. Idejük lejárt.
A jelen és a jövő a bio-fermentációs termékek komplex felhasználása egészségünk megóvása érdekében. Sőt , ezekkel a készítményekkel nem csak megelőzni, de gyógyítani is lehet!!!
Ha mégis van rákellenes hatása a vitaminoknak, akkor valószínű, hogy az csak természetes forrásból felvéve jelentkezik.

A lényeg tehát: a természetes forrás
Sok szakember van azon a véleményen, hogy a vitaminok és nyomelemek megfelelő beviteli módja még mindig a helyesen megválasztott, sokféle zöldséget tartalmazó változatos diéta, és hogy a vitaminokat és nyomelemeket általában nem érdemes gyógyszerként fogyasztani (kivéve olyan állapotokat, amikor a beteg nagyon legyengült, illetve a vitaminok megfelelő bevitelét másképp nem lehet megoldani).
A szervezetben lejátszódó élettani folyamatok ugyanis nagyon precízen szabályozódnak, és a résztvevő molekulák megfelelő koncentrációját igénylik. Egy jótékony hatású anyag túlzott mértékű bevitele éppúgy felboríthatja az érzékeny egyensúlyt, mint valamilyen károsító tényező.
Az imént említett élettani folyamatokat fermentációnak szokták nevezni. A folyamat arról szól, hogy egy élő sejtben, élete során igen sokféle anyag szintetizálódik és bomlik le, de ezek nem spontán módon történnek, hanem enzimek segítségével.
A felépülés (anabolizmus) és a lebontás (katabolizmus) során számtalan köztes termék keletkezik, melyek egy része lehet a mi számunkra káros (mérgező), lehet közömbös és lehet nagyon hasznos (pl. ilyen az aromás aminosavak szintézisének egyik igen fontos közti terméke a Sikiminsav, ami kifejezetten gátolja az influenza vírusának a szaporodását és még számos baktériummal szemben is nagyon hatékony).
Ezért van az, hogy a fermentáció során keletkezett termékek (pl. joghurt-lactobacillus, kefir-gombák, bor, sör, sajtok, kombucha gomba tenyészetek) általában nagyon egészségesek, ha mértékkel fogyasztják őket (a sajt is lehet ártalmas, mert igen magas a koleszterin tartalma, de kis mennyiségben kiváló teljesértékű táplálékunk!). Ugyan ilyen fermentációs táplálékunk a méz is.
Ez magyarázza azt a tényt, hogy pl. a vörösborban sokkal több a polifenol, a resveratrol, a galluszsav, az antocianidok, mint pl. a vörös szőlőben. Hiszen a bor nem egyszerű alkoholos ital, hanem fermentációs termék: élesztőgombák összehangolt produktuma a szőlőléből. De ugyan ez igaz a sörre is. A B vitaminok sokkal jobban hozzáférhetők a szervezete számára, mint ha csak őrölt malátát fogyasztanánk.
A Zöld Medicina arról szól, hogy olyan új típusú táplálék kiegészítőket kutatunk fel, amik azon felül, hogy természetes alapúak, még valamiféle biofermentációs eljáráson is átestek (pl. lucerna juice, aloe vera gél, stb.), ami által a bennük lévő vitaminok és ásványi anyagok, valamint a számunkra nagyon fontos köztes termékek sokkal jobban hasznosulnak, mintha egy bonyolult biokémiai reakció végtermékét (pl. A vitamint) csak úgy, önmagában elfogyasztanánk.

Ezért a tanulmány eredménye számunkra nem volt meglepő (voltak már előfutárai is, pl. NORVIT study, amik ugyan ezt az eredményt mutatták). Bizony az, hogy összerakunk 10-15 vitamint, meg néhány nyomelemet az egészség érdekében, már elavult szemléletet takar. Idejük lejárt.
A jelen és a jövő a bio-fermentációs termékek komplex felhasználása egészségünk megóvása érdekében. Sőt , ezekkel a készítményekkel nem csak megelőzni, de gyógyítani is lehet!!!
Süléné Papp Rozália
2009.07.31 - 09:32Kedves drÚr!Skrizofréniában szenvedőnek ön mit ajánl?
Köszönönettel:Rozália
Köszönönettel:Rozália
Veronika
2009.07.09 - 21:49Kedves Dr Úr!Szeretném öntöl megkérdezni,hogy menyire ismeri ön a wellstar mikroalga termékeket,mert mi most azt fogyasztjuk a férjemmel,mert talán abban minden benne van .Mi eről az ön véleménye ,mert ez is sejt szinten kitakarít mindent, ha igaz.De szeretném az ön véleményét is kikérni ha lehet.Köszönettel.Veronika.
Copyright PH-Product Hungary Kft. © 2010 Minden jog fenntartva!
dr. Tihanyi László - Innerlight - dr. Tihanyi László webáruháza
Powered by Lightning Webdev
dr. Tihanyi László - Innerlight - dr. Tihanyi László webáruháza
Powered by Lightning Webdev
Hírlevél
Iratkozzon fel értékes információkat tartalmazó, ingyenes hírlevelemre!
Az oldal tartalma röviden és kulcsszavakban
Cimkék Különösen ajánlom a következő cikkeimet
Kommentek
Archívum
A betegség nem csak az egészség hiányát jelenti. A betegségek kezelése a betegség okai és tünetei révén tervezhető. Megfelelő diéta mellett a betegségek 70%-a megelőzhető, mert a betegségek többsége az étkező asztalnál keletkezik. Az egészséges diéta szerepe felbecsülhetetlen tehát a betegségek kezelésében.
Cimkék Különösen ajánlom a következő cikkeimet
- Vermes László: Tisztelt Doktor úr!Sajnos évek óta ...
- Szabo Zsuzsanna: Tisztelt Doktor Ur!Milyen tunetei ...
- gergely zsuzsanna: Tisztelt Doktor Úr!Tisztelt ...
- Tóth Lászlóné: Kedves Cím...Nagyon jónak tartom ...
- hübner viktoria: Én egy nap 17-szer cigizek
- Bakti István: Tisztelt Dr.úr Kb 10 éve volt ...
- Pap Gáborné: Tisztelt Tihanyi dr Úr!Ezzel a ...
- 2010 Szeptember (1)
- 2010 Augusztus (3)
- 2010 Július (5)
- 2010 Június (4)
- 2010 Május (3)
- 2010 Április (1)
- 2010 Március (10)
- 2010 Február (9)
- 2010 Január (4)
- 2009 December (4)
- 2009 November (8)
- 2009 Október (4)
- 2009 Szeptember (8)
- 2009 Augusztus (4)
- 2009 Július (3)
- 2009 Június (4)
- 2009 Május (43)






